Zgłoszenie awarii
/ Zanim wezwiesz serwisanta
Możliwe przyczyny:
* Brak paliwa w zasobniku – uzupełnić paliwo oraz napełnić rurę podajnika w pracy ręcznej,
* Sprawdzić działanie zapalarki w pracy ręcznej. W razie usterki zapalarki należy skontaktować się z serwisem,
* Sprawdzić ruszt palnika pod kątem zanieczyszczenia popiołem. W razie potrzeby wyczyścić ruszt ręcznie oraz zwiększyć częstotliwość
czyszczenia w menu instalatora,
* W pracy ręcznej sprawdzić działanie podajnika zewnętrznego. Jeżeli podajnik pracuje ale nie dostarcza pożądanej ilości paliwa,
należy wyczyścić kosz zsypowy zasobnika oraz rurę podajnika,
* Sprawdzić czy widoczne jest zakończenie zapalarki tzw. okienko. Używanie pelletu niskiej jakości może spowodować zaklejenie zapalarki,
* Należy oczyścić fotokomórkę (delikatnie- suchą ścierką)
* Sprawdzić drożność przewodu kominowego oraz rury dolotowej komina,
* Dokładnie sprawdzić komory, wymiennik ciepła oraz czopuch kotła- nagromadzenie popiołu oraz sadzy może spowodować zakłócenia ciągu kominowego,
* Sprawdzić czy na ruszcie palnika nie nagromadziła się nadmierna ilość popiołu.
* W razie potrzeby usunąć ją ręcznie oraz zwiększyć częstotliwość czyszczenia rusztu,
* Prawdopodobnie doszło do zadziałania termika bimetalicznego. Należy odczekać około 60 minut, jeżeli usterka nie ustąpi należy skontaktować się z serwisem,
* Aktywna jest funkcja Sterowania Tygodniowego,
* Palnik został wygaszony ręcznie przez użytkownika,
* Sterownik pracuje w Trybie Letnim – należy zmienić Tryb Pracy na Pompy Równoległe lub Ogrzewanie Domu
* Aktywna jest funkcja Pokojówka Pompa CO,
* Załączona jest opcja tygodniówki kotła,
* Należy wymienić bezpiecznik, który znajduje się w module wykonawczym (biała puszka, z której wychodzą wszystkie kable)
*Za mało tlenu lub za duża dawka paliwa:
– zmniejszamy dawkę lub zwiększamy ilość tlenu
– sprawdzamy drożność otworów w ruszcie oraz płycie paleniska, jeżeli drożności nie ma, należy udrożnić przy pomocy druta o średnicy <4mm
* Paliwo o niskiej jakości – zaleca się zmienić paliwo na odpowiednie
* Przepalona grzałka wcale nie musi oznaczać, że jesteśmy skazani na zimno w domu! Po zdiagnozowaniu przepalonej grzałki należy wcisnąć ‘’Rozpalanie’’ i obserwować etap pracy palnika. Proces ten zaczynie się od przedmuchu, który trwa w zależności od ustawień – około 60 sekund, później następuje zasyp wstępny, czyli załączają się równolegle podajniki zewnętrzny oraz wewnętrzny, z tym, że wewnętrzny pracuje kilka sekund dłużej. Obserwując pracę palnika należy pamiętać aby nie otwierać drzwiczek kotła. Po zasypie wstępnym ukaże się ikonka załączenia zapalarki i w tym momencie należy na nasypany pellet położyć rozpaloną np. podpałkę do grilla.
Palnik powinien przejść w tryb pracy. Należy pamiętać, że po osiągnięciu zadanych parametrów palnik się wygasi, więc zaleca się zmianę ustawień w taki sposób aby pracował ciągle, aż do momentu wymiany zapalarki.
Nadal potrzebujesz pomocy? Zgłoś awarię urządzenia:
Pustków 385b
39-205 Pustków
Tel: +48 668 090 767
biuro@venma.eu
Serwis:
Tel.: (+48) 735 172 636
Tel.: (+48) 784 462 702
Tel.: (+48) 696 194 140
Email: serwis@venma.eu
Przedstawiciel Venma – Polska
Janusz Marusiak
j.marusiak@maczkagroup.pl
tel: +48 608 094 185
Przedstawiciel Venma – Europa
Krzysztof Szymaszek
k.szymaszek@maczkagroup.pl
tel: +48 662 933 989